Dzień dla nauczyciela 2022 - Konferencja "Dzień (Dla) Nauczyciela"

W 2022 roku skupiliśmy się na odkrywaniu wpływu w trzech obszarach:

budowaniu relacji

trwałym uczeniu

skutecznej komunikacji


Agenda

9:30 – 10:00

Rejestracja, poranna kawa i rozmowy na zapoznanie

10:00 – 10:10

Powitanie Uczestników, Prelegentów i Partnerów

10:10 – 10:30

Jak wspólne przekonania (nie tylko edukacyjne) nauczycieli i wiara w możliwości ucznia czynią cuda?

Sylwia Żmijewska – Kwiręg i Łukasz Koss

10:30 – 10:50

Szkolny ocean. Wypływanie bez kół ratunkowych zabronione

Natalia Boszczyk

10:50 – 11:15

Prelekcja
online

 Zacznij od siebie – czyli jak oswajać zmianę

Joanna Chmura

11:15 – 11:45

Przerwa kawowa

Przerwy u nas to czas dobrej zabawy i relaksu

11:45 – 12:05

Nauczyciel – czy to jeszcze brzmi dumnie?

Daniel Piotrowski

12:05 – 12:25

Komunikacja sercem – DIY

 dr hab. Joanna Roszak

12:25 – 12:45

Dlaczego zmiana w edukacji nie jest możliwa bez nauczycieli?

Dariusz Aksamit

12:45 – 13:30

Lunch + rozmowy

13:30 – 15:00

Warsztat do wyboru

Uważny nauczyciel, czyli jak być w kontakcie ze sobą i innymi   Emilia Kędziorek

Dobrostan nauczyciela, czyli jak być dobrym dla siebie    Tina i Adam Sornek

Misyjność, która zjada siłaczy i siłaczki. Jak chronić siebie przed wypaleniem w pracy nauczycielskiej   Natalia Sarata

Pomoce mogą pomóc   Danuta Sterna

15:00 – 15:20

Przerwa kawowa

15:20 – 16:50

Warsztat do wyboru

Uważny nauczyciel, czyli jak być w kontakcie ze sobą i innymi   Emilia Kędziorek

Dobrostan nauczyciela, czyli jak być dobrym dla siebie    Tina i Adam Sornek

Misyjność, która zjada siłaczy i siłaczki. Jak chronić siebie przed wypaleniem w pracy nauczycielskiej   Natalia Sarata

Jak nie stać w miejscu i jednocześnie nie poddać się przymusowi nieustannego rozwoju? dr Iwona Kołodziejek

16:50 – 17:05

WyGraj siebie i swoich uczniów

Magdalena Serafin 

17:05 – 17:15

Wystąpienie podsumowujące konferencję

Sylwia Żmijewska – Kwiręg i Łukasz Koss

17:15 – 17:25

Zakończenie konferencji


Byli z nami

Joanna Chmura

Psycholożka specjalizująca się w tematyce emocji, w tym wstydu i odwagi. Współpracuje z dr Brené Brown z Uniwersytetu w Houston, należy do zespołu międzynarodowych mówców Dare to Lead™ Speaking Team.

Prowadzi wykłady, warsztaty oraz procesy coachingowe. Jest członkinią Rady Ekspertek i Ekspertów dla Instytutu Dobrego Życia i Wysokich Obcasów. Wywiady z nią ukazały się między innymi w Forbes, Harvard Business Review, Vogue Polska.

dr hab. Joanna Roszak

Doktor habilitowana, profesorka w Instytucie Slawistyki Polskiej Akademii Nauk, literaturoznawczyni; nauczycielka dyplomowana. Propagatorka edukowania na rzecz pokoju. W 2021 roku otrzymała Nagrodę im. Romana Czerneckiego (nagroda specjalna) za teksty poświęcone edukacji; wyróżniana w ramach Nagrody im. Ireny Sendlerowej. Poetka (m.in. Tego dnia, Przyszli niedokonani, Ploso).

Ostatnio wydała książki: Miejsce i imię. Poeci niemieckojęzyczni żydowskiego pochodzenia (2014), Słyszysz synagoga. Wychodząc spod poznańskiej synagogi przy Wronieckiej (2015) oraz Żuraw z origami. Opowieść o Józefie Rotblacie (2019).

Zredagowała m.in. monografie poświęcone: F. Pessoi, I. Bachmann, P. Celanowi, M. Świetlickiemu, N. Sachs, P. Matywieckiemu, musicalom oraz czytaniu w gettach. Współfundatorka i wiceprezeska Fundacji Józefa Rotblata.

 

Dariusz Aksamit

nauczyciel fizyki w Akademia High School w Starych Babicach. Fizyk medyczny na Wydziale Fizyki Politechniki Warszawskiej; współpracuje m.in. z Narodowym Centrum Onkologii oraz Instytutem Chemii i Techniki Jądrowej. Współzałożyciel i pierwszy Prezes Stowarzyszenia Rzecznicy Nauki, współfundator i przewodniczący Rady Fundacji Marsz dla Nauki, członek Rady Fundacji Rozwoju przez Całe Życie, członek zarządu Oddziału Warszawskiego Polskiego Towarzystwa Fizyki Medycznej, wolontariusz Fundacji Forum Atomowe. Od stycznia 2021 roku prowadzi autorską audycję Halo.Nauka w stacji Halo.Radio. Laureat nagrody „Popularyzator Nauki 2018” w kategorii Animator przyznanej przez serwis Nauka w Polsce Polskiej Agencji Prasowej oraz Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego.

Danuta Sterna

Promuje ocenianie kształtujące i OK Zeszyt w polskich szkołach. Jest autorką licznych publikacji i książek na ten temat (m.in. Ocenianie kształtujące w praktyce, Uczę (się) w szkole). Prowadzi bloga Oś świata.

Ukończyła studia matematyczne na Uniwersytecie Warszawskim. Pracowała jako nauczycielka, dyrektorka szkoły, a także wykładowczyni na Politechnice Warszawskiej. Z CEO związana jest od ponad 20 lat.

Daniel Piotrowski

nauczyciel historii i wiedzy o społeczeństwie z wieloletnim doświadczeniem w pracy na wszystkich poziomach edukacyjnych, także naukowych. Obecnie pełni również funkcję doradcy metodycznego z wymienionych przedmiotów. W CEO jest mentorem w kursach Nauczycielskiej Akademii Internetowe oraz asystentem szkół w Całościowym rozwoju szkoły. 

Sylwia Żmijewska-Kwiręg

szefowa działu i programu „Szkoła ucząca się”, członkini zarządu CEO. Wspólnie z zespołem rozwija wsparcie dla szkół w zakresie współpracy nauczycieli i dyrektorów oraz przywództwa edukacyjnego. Inicjuje nowe kierunki, poszukuje inspiracji w CEO i poza nim, które wzmacniają codzienną pracę nauczycieli i nauczycielek.

Nauczycielka wiedzy o społeczeństwie, twórczyni programów nauczania i podręczników, współautorka programów kompleksowego wspomagania szkół oraz materiałów dydaktycznych i eksperckich publikacji. Certyfikowana trenerka, tutorka i mentorka programów CEO i innych organizacji pozarządowych. Absolwentka programu „Liderzy PAFW”.

Natalia Boszczyk

 autorka książek Kryzysowy Niezbędnik Nauczyciela. Jak dbać o siebie, gdy szkoła zamienia się w emocjonalny poligon? oraz Dobre relacje w szkole; dyplomowana nauczycielka języka polskiego, certyfikowana tutorka i mediatorka, trenerka, mentorka w kursach internetowych dla nauczycieli; twórczyni bloga Szkoła Dobrej Relacji. Za nią: 17 lat pracy z młodzieżą i dziećmi, 8 lat pracy mentorskiej z nauczycielami, ponad 300 godzin tutoringu z młodzieżą, ponad 400 godzin warsztatów psychoedukacyjnych, ponad 300 godzin indywidualnych konsultacji z nauczycielami i rodzicami.

Magdalena Serafin

dyplomowana nauczycielka matematyki z ponad piętnastoletnim stażem pracy, specjalizującą się we wspieraniu nauczycieli, wdrażaniu programów matematycznych od pierwszego etapu edukacyjnego. Prowadzi szkolenia dla rad pedagogicznych i klientów indywidualnych z zakresu komunikacji, wykorzystywania gier w edukacji i integracji. W ramach działalności firmy „Fani Gier” organizuję spotkania integracyjne oraz edukacyjne z grami planszowymi.

Emilia Kędziorek

edukatorka, trenerka, nauczycielka uważności (mindfulness). W Centrum Edukacji Obywatelskiej zajmuje się tematyką wychowawczą i rozwijaniem kompetencji społeczno-emocjonalnych dzieci i młodzieży. Przez 27 lat pracowała w warszawskich liceach jako nauczycielka języka łacińskiego, wiedzy o kulturze i języka polskiego.

Łukasz Koss

nauczyciel języka angielskiego i języka rosyjskiego, dyrektor Szkoły Podstawowej im. mjra Henryka Sucharskiego w Jezierzycach koło Słupska. Absolwent Studiów Podyplomowych Liderów Oświaty oraz facylitator grupy seminaryjnej obecnego SPLO w Centrum Edukacji Obywatelskiej. Dyrektor-pasjonat zarażony ideą oceniania kształtującego, dostrzegający potrzebę zmiany.

dr Iwona Kołodziejek

nauczycielka w szkole podstawowej i Szkole Edukacji PAFW i UW. Zajmuje się rozwijaniem kompetencji wychowawczych i komunikacyjnych oraz edukacyjnym projektowaniem

Natalia Sarata

socjolożka, edukatorka i trenerka, od 20 lat związana z sektorem organizacji pozarządowych. Założycielka Fundacji RegenerAkcja, w której troszczy się o dobrostan osób pracujących w zajęciach i zawodach zaangażowanych społecznie, m.in. działaczek społecznych, nauczycielek, bibliotekarek, a także aktywistów i aktywistek praw człowieka. Prowadzi warsztaty, grupy wsparcia, seminaria o przeciwdziałaniu wypaleniu, o regeneracji z przeciążeń i o kosztach działania w zajęciach i zawodach o charakterze misyjnym. Prowadzi własny podcast „RegenerAkcyjne Rozmowy”. Pochodzi z Pienin, obecnie mieszka w Warszawie i Szuminie. Córka nauczyciela.

Tina Sornek

psycholog, z doświadczeniem pracy w szkole w podstawowej. Łączy psychologię i pracę z ciałem podczas pracy w gabinecie. Zafascynowana dobrostanem człowieka, który można osiągnąć dzięki nawiązywaniu głębokiej relacji z ciałem. Ukończyła kursy Hawajskiej Pracy z ciałem i stale szkoli się w tym kierunku.

Adam Sornek

certyfikowany coach i mentor kognitywny (soul, life, biznes). Uczył się technik pracy z człowiekiem i psychologii człowieka u boku Macieja Bennewicza (m.in. hipnoza generatywna, coaching w podróży, coaching relacji). Współautor książki pt. „81 Tajemnic”. Trener, superwizor, egzaminator. Pierwotnie prawnik, aktualnie adwokat niewykonujący zawodu.