budowaniu relacji
trwałym uczeniu
skutecznej komunikacji
Agenda
9:30 – 10:00
Rejestracja, poranna kawa i rozmowy na zapoznanie
10:00 – 10:10
Powitanie Uczestników, Prelegentów i Partnerów
10:10 – 10:30
Jak wspólne przekonania (nie tylko edukacyjne) nauczycieli i wiara w możliwości ucznia czynią cuda?
Sylwia Żmijewska – Kwiręg i Łukasz Koss
10:30 – 10:50
Szkolny ocean. Wypływanie bez kół ratunkowych zabronione
Natalia Boszczyk
10:50 – 11:15
Prelekcja
online
Zacznij od siebie – czyli jak oswajać zmianę
Joanna Chmura
11:15 – 11:45
Przerwa kawowa
Przerwy u nas to czas dobrej zabawy i relaksu
11:45 – 12:05
Nauczyciel – czy to jeszcze brzmi dumnie?
Daniel Piotrowski
12:05 – 12:25
Komunikacja sercem – DIY
dr hab. Joanna Roszak
12:25 – 12:45
Dlaczego zmiana w edukacji nie jest możliwa bez nauczycieli?
Dariusz Aksamit
12:45 – 13:30
Lunch + rozmowy
13:30 – 15:00
Warsztat do wyboru
Uważny nauczyciel, czyli jak być w kontakcie ze sobą i innymi Emilia Kędziorek |
---|
Dobrostan nauczyciela, czyli jak być dobrym dla siebie Tina i Adam Sornek |
Misyjność, która zjada siłaczy i siłaczki. Jak chronić siebie przed wypaleniem w pracy nauczycielskiej Natalia Sarata |
Pomoce mogą pomóc Danuta Sterna
15:00 – 15:20
Przerwa kawowa
15:20 – 16:50
Warsztat do wyboru
Uważny nauczyciel, czyli jak być w kontakcie ze sobą i innymi Emilia Kędziorek |
---|
Dobrostan nauczyciela, czyli jak być dobrym dla siebie Tina i Adam Sornek |
Misyjność, która zjada siłaczy i siłaczki. Jak chronić siebie przed wypaleniem w pracy nauczycielskiej Natalia Sarata |
Jak nie stać w miejscu i jednocześnie nie poddać się przymusowi nieustannego rozwoju? dr Iwona Kołodziejek
16:50 – 17:05
WyGraj siebie i swoich uczniów
Magdalena Serafin
17:05 – 17:15
Wystąpienie podsumowujące konferencję
Sylwia Żmijewska – Kwiręg i Łukasz Koss
17:15 – 17:25
Zakończenie konferencji
Byli z nami
Joanna Chmura
Psycholożka specjalizująca się w tematyce emocji, w tym wstydu i odwagi. Współpracuje z dr Brené Brown z Uniwersytetu w Houston, należy do zespołu międzynarodowych mówców Dare to Lead™ Speaking Team.
Prowadzi wykłady, warsztaty oraz procesy coachingowe. Jest członkinią Rady Ekspertek i Ekspertów dla Instytutu Dobrego Życia i Wysokich Obcasów. Wywiady z nią ukazały się między innymi w Forbes, Harvard Business Review, Vogue Polska.
dr hab. Joanna Roszak
Doktor habilitowana, profesorka w Instytucie Slawistyki Polskiej Akademii Nauk, literaturoznawczyni; nauczycielka dyplomowana. Propagatorka edukowania na rzecz pokoju. W 2021 roku otrzymała Nagrodę im. Romana Czerneckiego (nagroda specjalna) za teksty poświęcone edukacji; wyróżniana w ramach Nagrody im. Ireny Sendlerowej. Poetka (m.in. Tego dnia, Przyszli niedokonani, Ploso).
Ostatnio wydała książki: Miejsce i imię. Poeci niemieckojęzyczni żydowskiego pochodzenia (2014), Słyszysz synagoga. Wychodząc spod poznańskiej synagogi przy Wronieckiej (2015) oraz Żuraw z origami. Opowieść o Józefie Rotblacie (2019).
Zredagowała m.in. monografie poświęcone: F. Pessoi, I. Bachmann, P. Celanowi, M. Świetlickiemu, N. Sachs, P. Matywieckiemu, musicalom oraz czytaniu w gettach. Współfundatorka i wiceprezeska Fundacji Józefa Rotblata.
Dariusz Aksamit
nauczyciel fizyki w Akademia High School w Starych Babicach. Fizyk medyczny na Wydziale Fizyki Politechniki Warszawskiej; współpracuje m.in. z Narodowym Centrum Onkologii oraz Instytutem Chemii i Techniki Jądrowej. Współzałożyciel i pierwszy Prezes Stowarzyszenia Rzecznicy Nauki, współfundator i przewodniczący Rady Fundacji Marsz dla Nauki, członek Rady Fundacji Rozwoju przez Całe Życie, członek zarządu Oddziału Warszawskiego Polskiego Towarzystwa Fizyki Medycznej, wolontariusz Fundacji Forum Atomowe. Od stycznia 2021 roku prowadzi autorską audycję Halo.Nauka w stacji Halo.Radio. Laureat nagrody „Popularyzator Nauki 2018” w kategorii Animator przyznanej przez serwis Nauka w Polsce Polskiej Agencji Prasowej oraz Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego.
Danuta Sterna
Promuje ocenianie kształtujące i OK Zeszyt w polskich szkołach. Jest autorką licznych publikacji i książek na ten temat (m.in. Ocenianie kształtujące w praktyce, Uczę (się) w szkole). Prowadzi bloga Oś świata.
Ukończyła studia matematyczne na Uniwersytecie Warszawskim. Pracowała jako nauczycielka, dyrektorka szkoły, a także wykładowczyni na Politechnice Warszawskiej. Z CEO związana jest od ponad 20 lat.
Daniel Piotrowski
nauczyciel historii i wiedzy o społeczeństwie z wieloletnim doświadczeniem w pracy na wszystkich poziomach edukacyjnych, także naukowych. Obecnie pełni również funkcję doradcy metodycznego z wymienionych przedmiotów. W CEO jest mentorem w kursach Nauczycielskiej Akademii Internetowe oraz asystentem szkół w Całościowym rozwoju szkoły.
Sylwia Żmijewska-Kwiręg
szefowa działu i programu „Szkoła ucząca się”, członkini zarządu CEO. Wspólnie z zespołem rozwija wsparcie dla szkół w zakresie współpracy nauczycieli i dyrektorów oraz przywództwa edukacyjnego. Inicjuje nowe kierunki, poszukuje inspiracji w CEO i poza nim, które wzmacniają codzienną pracę nauczycieli i nauczycielek.
Nauczycielka wiedzy o społeczeństwie, twórczyni programów nauczania i podręczników, współautorka programów kompleksowego wspomagania szkół oraz materiałów dydaktycznych i eksperckich publikacji. Certyfikowana trenerka, tutorka i mentorka programów CEO i innych organizacji pozarządowych. Absolwentka programu „Liderzy PAFW”.
Natalia Boszczyk
autorka książek Kryzysowy Niezbędnik Nauczyciela. Jak dbać o siebie, gdy szkoła zamienia się w emocjonalny poligon? oraz Dobre relacje w szkole; dyplomowana nauczycielka języka polskiego, certyfikowana tutorka i mediatorka, trenerka, mentorka w kursach internetowych dla nauczycieli; twórczyni bloga Szkoła Dobrej Relacji. Za nią: 17 lat pracy z młodzieżą i dziećmi, 8 lat pracy mentorskiej z nauczycielami, ponad 300 godzin tutoringu z młodzieżą, ponad 400 godzin warsztatów psychoedukacyjnych, ponad 300 godzin indywidualnych konsultacji z nauczycielami i rodzicami.
Magdalena Serafin
dyplomowana nauczycielka matematyki z ponad piętnastoletnim stażem pracy, specjalizującą się we wspieraniu nauczycieli, wdrażaniu programów matematycznych od pierwszego etapu edukacyjnego. Prowadzi szkolenia dla rad pedagogicznych i klientów indywidualnych z zakresu komunikacji, wykorzystywania gier w edukacji i integracji. W ramach działalności firmy „Fani Gier” organizuję spotkania integracyjne oraz edukacyjne z grami planszowymi.
Emilia Kędziorek
edukatorka, trenerka, nauczycielka uważności (mindfulness). W Centrum Edukacji Obywatelskiej zajmuje się tematyką wychowawczą i rozwijaniem kompetencji społeczno-emocjonalnych dzieci i młodzieży. Przez 27 lat pracowała w warszawskich liceach jako nauczycielka języka łacińskiego, wiedzy o kulturze i języka polskiego.
Łukasz Koss
nauczyciel języka angielskiego i języka rosyjskiego, dyrektor Szkoły Podstawowej im. mjra Henryka Sucharskiego w Jezierzycach koło Słupska. Absolwent Studiów Podyplomowych Liderów Oświaty oraz facylitator grupy seminaryjnej obecnego SPLO w Centrum Edukacji Obywatelskiej. Dyrektor-pasjonat zarażony ideą oceniania kształtującego, dostrzegający potrzebę zmiany.
dr Iwona Kołodziejek
nauczycielka w szkole podstawowej i Szkole Edukacji PAFW i UW. Zajmuje się rozwijaniem kompetencji wychowawczych i komunikacyjnych oraz edukacyjnym projektowaniem
Natalia Sarata
socjolożka, edukatorka i trenerka, od 20 lat związana z sektorem organizacji pozarządowych. Założycielka Fundacji RegenerAkcja, w której troszczy się o dobrostan osób pracujących w zajęciach i zawodach zaangażowanych społecznie, m.in. działaczek społecznych, nauczycielek, bibliotekarek, a także aktywistów i aktywistek praw człowieka. Prowadzi warsztaty, grupy wsparcia, seminaria o przeciwdziałaniu wypaleniu, o regeneracji z przeciążeń i o kosztach działania w zajęciach i zawodach o charakterze misyjnym. Prowadzi własny podcast „RegenerAkcyjne Rozmowy”. Pochodzi z Pienin, obecnie mieszka w Warszawie i Szuminie. Córka nauczyciela.
Tina Sornek
psycholog, z doświadczeniem pracy w szkole w podstawowej. Łączy psychologię i pracę z ciałem podczas pracy w gabinecie. Zafascynowana dobrostanem człowieka, który można osiągnąć dzięki nawiązywaniu głębokiej relacji z ciałem. Ukończyła kursy Hawajskiej Pracy z ciałem i stale szkoli się w tym kierunku.
Adam Sornek
certyfikowany coach i mentor kognitywny (soul, life, biznes). Uczył się technik pracy z człowiekiem i psychologii człowieka u boku Macieja Bennewicza (m.in. hipnoza generatywna, coaching w podróży, coaching relacji). Współautor książki pt. „81 Tajemnic”. Trener, superwizor, egzaminator. Pierwotnie prawnik, aktualnie adwokat niewykonujący zawodu.